4. UPS fest na novoj lokaciji kod Arene Varaždin

13. srpnja 2022.0

Četvrti UPS Fest privukao je nekoliko stotina poklonika “homebrewinga” i piva iz kućne radinosti održan u subotu 9. srpnja na platou iza Arene Varaždin. Festival kućnog pivarstva organizirala je Udruga Pivara Sjever koja okuplja 40-ak članova, a osim lokalne ekipe, među natjecateljima i posjetiteljima bilo je ljubitelja piva iz gotovo svih dijelova Hrvatske.

Festival je organiziran po principu da se uz kupljenu ulaznicu može konzumirati neograničena količina piva, a osim što su mogli degustirati preko 90 vrsta piva različitih stilova kuhanih u malim količinama u kućnim uvjetima, posjetitelji su uživali i u bogatom zabavnom programu.

Vrata festivala otvorenu su u 15:00 sati a već u 18:00 sati započela je “Beer mile” odnosno “Pivska milja”  – utrka na kojoj se pri ulasku u svaki krug od 400 metara treba popiti jedno pivo. Najbrži “pivomilljac” ove je godine sa vremenom od 7:09 bio Andrej Gužvinec. 

Druga atrakcija festivala bilo je natjecanje u ispijanju ljutog piva – festivalskog piva “začinjenog” extraktima ljutih čili papričica. 10 natjecatelja borilo se za prestižnu titulu najizdržljivijeg, a u petom krugu jedini koji je uspio popiti čašu začinjenom 60ml/l  popularnog Carolina Rippera (1.6mil skovila) bio je Zoran Zagrajski iz Koprivnice. 

Za kraj valja spomenuti i festivalski klasik – eksanje – u kojem je prestižnu titulu odnio Jurica Sevšek. Svi su natjecatelji kući otišli sa vrijednim sponzorskim nagradama.

Međutim nisu samo posjetitelji osvajali nagrade na UPS festu – budući da je u sklopu festivala organizirano i natjecanje kućnih pivara na dan fetivala proglašena su i medaljama ovjenčana najbolja piva i njihovi kuhari. Ove godine u natjecateljskom dijelu festivala prijavljeno je 102 piva, a na ocjenjivanje je stiglo njih 90 te su sve  “odsuđene” kroz pet sudačkih termina. Suđenju je prisustvovalo 20ak sudaca, što iz Udruge pivara Sjever što vanjskih sudaca iz prijateljskih udruga. 

Nagrađena su piva u 7 stilskih kategorija: Pale Ale, IPA, Pale Beer, Dark Beer, Strong Beer, skupina “Wheat, Saison & Belgian” te “Wood, Spice, Fruit, Brett & Alternative piva”. U svakoj od kategorija dodijeljene su po tri medalje a na kraju je proglašeno i tzv. “best of show” pivo – Tamni Lager (Munich Dunkel) koje je skuhao Ivan Kuže iz Zagreba.

Komentirajući festival predsjednik Udruge Tomislav Uroić kaže da su kao organizatori jako zadovoljni svime jer je veliki dio gostiju došao upravo zbog “kućnog piva”, a to im je bio i cilj.

– Pričao sam s velikim brojem kućnih pivara koji su stigli iz svih dijelova Hrvatske i drago mi je bilo čuti pozitivne komentare na naš festival. Veseli činjenica da su se ljudi nakon dvogodišnje stanke ponovno mogli povezati i zajedno prokomentirati svoja piva. Za posjetitelje smo pripremili 2.500 litara piva od čega je čak i ono što je stiglo kao donacija iz craft pivovara bilo vrlo posebno i zanimljivo za kušanje, a nakon dvije godine stanke ugodno je iznenadila i znatno viša razina kvalitete kućnih piva – kaže Uroić dodajući da se prostor iza Arene pokazao kao odlična lokacija jer istovremeno nudi i prekrasnu prirodu uz Dravsku šumu ali i svu potrebnu infrastrukturu za ovakav događaj.

– Dojmovi se naravno moraju slegnuti, jer u ovom trenutku vlada uglavnom euforija. Svakako da novih ideja i poboljšanja uvijek ima, ali nakon što smo sve pospremili, treba se prvo malo odmoriti pa na godinu napraviti još bolji 5. UPS fest!

Veliku galeriju slika pogledajte ovdje

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CiljeviDjelatnosti kojima se ostvaruju ciljevi

Promocija kućnog pivarstva kao hobija; promicanje i širenje znanja i vještina vezanih uz kulturu izrade piva; okupljanje kućnih pivara i organiziranje pivarskih druženja; širenje turističkih sadržaja vezanih uz pivarstvo; organiziranje edukacija, radionica, prigodnih kulturnih događanja te ostalih manifestacija vezanih uz pivarstvo; društveno povezivanje i jačanje suradnje kućnih pivara te uspostava kontakata i suradnje sa sličnim međunarodnim i domaćim organizacijama; organiziranje putovanja i suradnje sa sličnim udrugama i ustanovama vezanih uz kulturu izrade piva; sudjelovanje na sajmovima, izložbama i drugim manifestacijama; informiranje javnosti o radu i ciljevima udruge; izdavanje povremenih stručnih i informativnih publikacija vezanih uz pivo i pivarstvo sukladno Zakonu o medijima.

GET IN TOUCHDruštvene mreže
Za još više detalja zapratite nas i na društvenim mrežama
GET IN TOUCHDruštvene mreže
Za još više detalja zapratite nas i na društvenim mrežama